Torsdag = hoppning

I torsdags höll min hoppträning på att gå om intet. Temperaturen skönk drastiskt till under -10 och låset på transporten gav upp helt.
Det är en sådan variant som det inte skall kunna komma in vatten i men för många köldgrader gör att det tjorvar ihop ändå.
Som tur var hade stallägaren en värmepistol som jag kunde tina upp det med så att vi kom iväg.

Vi fortsatte på gymnastikhoppning vilket är super så här i uppbyggnadsfasen.

Vi hade oxer tre språng, studs, tre språng, räcke som huvudövning. Det fanns även ett litet kryss på diagonalen tre språng från studsen. Turligt nog blev ritten filmad så att ni hänger med i vad jag skrev. ;)

Hisan hoppade fint och den positiva känslan växer sig större.

Vi hade dock problem med kylan både jag och Hisan. Jag avbröt till och med träningen lite tidigare för jag höll på att frysa ihjäl i sadeln. Hisan kände sig lite stel i kylan och vi fick värma upp i flera varv innan det ens blev tal om hoppning.

Jag hoppas verkligen att det kommer ett slut på detta för det är galet kallt just nu.

 

Som en liten instickare måste jag tacka för det fina omnämnadet som min blogg har fått på min träningskompis Rebeccas blogg. Jag bockar och bugar.
Vill ni läsa om hennes fullblod som hon rider med inriktning på framför allt fälttävlan så finns hennes blogg här: Jolisporthorses

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0