Årets första ridtur

Igår blev det en sväng till ridhuset.

Hisan var lika fin som sist. Jag bestämde mig för att ta tag i högergaloppen och med lite extra tryck blev den också fin. Men den slitter lite längre in.

Idag hade jag tänkt rida ut med båda igen. Jag har valt att låta Lilla vila efter att hon skoddes. Jag ville att hon skulle vänja sig lite vid att ha skor på fötterna innan jag jobbade henne.

Men i stället kom stormen Emil och drog in över oss. Förbaskat också.

Så nu blåser det massor och pisseregnar. Ingen ridning idag med andra ord.

Hästarna var mycket glada att få komma in när jag kom till stallet. Och det känns bra att ha dem inne nu i detta väder måste jag säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0