Tisdagsmys

Idag kom det en mycket glad liten häst springande mot mig när jag kallade i hagen.
Hon har kommit i sakta mak tidigare. Skorna gör henne gott med andra ord. Hoppas nu bara att de sitter och att hon inte blir allt för laddad när vi skall sätta igång och jobba. ;)

Fast det får vänta till helgen.

Jag var inte alls sugen på att rida i kväll men i och med att Hisan vilade igår var det inget snack, rida skulle jag.

I glasridhuset hittade jag lite roliga bommar och annat utlagt så jag passade på att nyttja dem. Jag var dessutom helt själv i ridhuset vilket är härligt.

Det var 4 galoppbommar på block, 2 utlagda bommar med 7 språng mellan och ett litet litet hinder. Variationsmöjligheterna var många och Hisan fick verkligen ta i. Eftersom jag inte skall hoppträna i veckan var detta ett bra substitut.

Jag fokuserade på att räta upp mig i den lätta sitsen i galoppen och använda benen i stället för att bara vinkla överlivet. Det brände bra i lårmusklerna måste jag säga.
För Hisans del låg fokus på att energi och vara framme för skänkel. Jag tycker att jag lyckades bra med det och på slutet hade jag mycket driv och go i honom. Han kändes lösgjord och fin.

Tänk vad lite bommar och grejs på marken kan göra för motivationen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0