Trippelbarr

Dagens hoppning gick super. Inte ett stopp och enbart positivt.

De uppgörelse jag hade med Hisan på förra helgens pay & jump gav helt enkelt resultat.

Vi hoppade linjer idag.

Räcke - räcke 22 m mellan med 5 galoppsprång. Och nästa linje trippelbarr, 23m till räcke. Detta var ett lite mellan avstånd och det var tänkt att vi skulle gå på 6 språng.

Hindren åkte snabbt upp på 1.20 men jag behöll lugnet och det kändes som sagt super. Hisan svarade och hoppade utan tvekan.

Vi hade lite problem med att få in de där 6 sprången efter trippelbarren. Mest för att ett längdhinder som det är inbjuder till ett stort språng och sedan ramlar vi gärna på så och då blir 6 språng trångt på den distansen.

Sista rundan svarade han fint och kom tillbaka (läs, jag kom in lite försiktigt också). Men han tog min förhållning vilket var hela grejen.

Nu skall jag se till att tagga inför söndagens tävling. Får jag en bra känsla med jävlaranamma kan jag mycket väl sätta den där nollan i 1.20 som är årets mål. Det sitter mentalt hos mig, Hisan klarar det utan bekymmer.

Tagga, tagga, tagga!!!


Från Eslöv 1m i september 2011

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0