Fullt schema

Igår när massören tog hand om Lilla sa han att jag skulle rida Yoyo idag... ha ha. Det visste jag inte ens själv om. Men det är klart att jag gärna gjorde det. Och dessutom finns ju en den fina svarta hingsten att rida. En tur på honom tackar jag aldig nej till om jag kan. Så mycket ridkänsla är det att sitta på honom, travhäst som han är.
 
Så förmiddag på Jägersro blev det.
 
Därefter satt jag och frös i vagnen medan Lilla skrittade. Hon gick helt rakt i dag men jag ville inte att hon skulle jobba mer än så så här dagen efter behandling.
Jag provade även det nya schabraket på Lilla för att se i fall det matchade bra. Så här snygg är hon i ceris:
 
Men matte... skall vi verkligen ut i regnet/Lilla
 
Eftersom jag ska resa till Värmland nästa helg och det då är 1 december åkte jag mitt i allt till Hisan gamla stall där jag fick låna domkraft och eldriven manick för att kunna byta däck på släpet.
Manicken var kanon och för första gången kunde jag lätt och smidigt byta däck själv. Jag brukar få ha med mig Fredrik annars för att få upp bultarna. Jag är för svag helg enkelt.
 
Hisan fick prova sitt nya bett idag. Och så här road var han av det tilltaget.
 
 
Han funkade hyfsat på det. Men jag vill prova det vid fler tillfällen innan jag ger ett färdigt utlåtande. Mycket beror det även på att Hisan var tittigt spänd idag... men bara bitvis.
Det regnade massor utanför ridhuset och det i sig är ju livsfarligt. Sedan lämnade någon dörren i sargen på glänt... farligt. Någon pratade i ridhsuet... det är lika med döden. Ja ni hör, inte helt optimala förutsättningar med andra ord.

Det stod "hinder" framme som var på ca 50cm så vi passade på att prova i lite skapare läge. Jag har tänkt mig att ha bettet i framför allt hoppningen. Vi testar det i riktigt skarpt läge på torsdag då vi hopptränar.
 
Kommer jag fram till att det passar honom med det så kanske jag uppgraderar det till ett Stübbenbett. Det är troligtvis lite mer anatomiskt och typ minst 4ggr så dyrt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0