Hubertusritt

Idag har Hisan och jag varit i Vomb med en massa andra och ridit hubertusritt. Helt utan hinder tyvärr denna gången.
 
 
Det bästa var att vi fick bara master så Hisan fick gå först och var då helt lugn med uppgiften. Nog för att han låg på lite men inte så farligt.
Vi hade med en vagn som drogs av två härliga maffiga kallblod, en dölehäst och en nordsvensk. De tog sig fram precis överallt och hade med sig 8 passagerare. Totalt livsfarligt om ni frågar Hisan, och då är han ju ändå rätt van vid häst och vagn vid det här laget.
 
Kallbloden
 
Jag körde även Lilla en sväng när vi kom tillbaka till stallet. Hon har vilat i två dagar nu och var superpiggelin. Jag fick ta tag i henne rejält ett par gånger för att det inte skulle bära av i 190 knyck.
Nu skall hon få träffa massören igen i nästa veckan och sedan skall vi försöka komma igång med Jägersträningen igen.
Hon känns superfin just nu så jag tror hon kommer att slå alla med häpnad nästa gång hon går ett jobb på ovalen. Jag har det på känn. Vi får se när det blir bara.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0