Fixardag

Idag har jag verkligen hunnit med massor. 
 
Började med att städa hemma och putsa fönster. Sedan blev det en tripp till tippen så nu är vi av med julgranen...
 
Sedan åkte jag med Lilla till Jans och körde på hans bana. Jag lånade även vagn och sele eftersom min vagn ju är trasig. 
Lilla gick ett fint jobb med intervaller mellan 30-23. Hon börjar få snits på banan där och laddar som bara den. Hon var lätt och fin i handen idag så jag tror att vilan gjort henne gott. 
Ännu kör vi på lite mer i veckan och satsar på ett nytt jobb till helgen. 
 
 
Jag passade även på att byta däck på släpet och fixa så att dragkroken som kärvade gick att ta loss igen. Jag får helt enkelt bli bättre på att plocka av den när den inte används för att inte riskera att den fastnar igen. 
 
Därefter strippade jag vagnen och körde iväg den till en kille som skall svetsa den åt mig. 
 
Nu sent på kvällen var Hisan och jag i Vomb och galopperade ihop med en vän. Hisan var först cool för att bli superstörig när han väl fick galoppera. Han laddade som bara den och lade iväg jättebrallar. 
Men efter det var det som om det som behövt komma ut kommit ut för då kunde han rulla på i lugn canter sida vid sida med den andra hästen, precis som det skall vara. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0