Inte enligt plan

Jag hade tänkt rida en Pay & Jump idag på LCR. Men tiden hade flyttats fram och krockade därför med när Ninis skulle hämtas från veterinären.
 
Det är ju helt klart att hemgång för Ninis var viktigare så Hisan fick klara sig utan att hoppa.
 
I stället blev det en tur i ridhuset för hans del och jag passade på att prova den nya termokjolen som jag köpt.
 
 
Innan dess var jag ute med Lilla precis i skymningen. Hon var verkligen pigg idag och vi travde dubbla sträckan mot tidigare.
 
Lite svettig blev hon men troligtvis berodde det mest på att hon hade ländtäcke på sig när hon joggade. Varmare då.
 
Innan var jag på shoppningrunda med min vän Rebecca.
 
Vi var runt på en massa hästaffärer på jakt efter fynd. Jag hittade ett par saker med nesänkt pris som fick följa med hem.
 
Ett par nya Pikeur ridbyxor till mig i ljusgult för 1/3 av ordinarie pris.
Ett nytt ylletäcke till Hisan från Hööks med 50% rabatt:
 
Hisan kan ju inte vara sämre än Lilla som fått ett fint transporttäcke i ylle. Hisans gamla är över 10 år gammalt och även om det inte är något större fel på det förutom en lite reva på rumpan så är detta mycket finare. Brunt är snyggt till brun häst.
 
Lilla gick inte lottlös utan hon fick en brösta till sadeln i fin ljusrosa färg. Den kommer också från Hööks och var nedsatt med 50%.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0