Stress, stress, stress

Jag är galet stressad. Jag går på semester snart och det är alltid en massa som skall styras upp inför. Det är likadant varje år.
 
Men oavsett hur stressad jag är är stallet en lisa för själen. Jag kommer dit och är galet uppe i varv men när jag åker hem är jag lugn.
 
Idag gick Lilla ett jogg-jobb på 1,5 mil. Det var massor av folk och hästar ute så vi fick verkligen öva lydnad. Men hon är så cool. Halvbloden valsar rundor men Lilla bara stannar när jag ber henne och står stilla och väntar. <3
 
Jag har kört henne med novabett hemma nu och hon älskar det. Jag kan köra henne på slak töm och hon biter inte tag i bettet alls utan är bara mjuk i munnen. Både hon och Hisan älskar det där bettet. Synd bara att jag inte får köra på det på banan. Då måste jag ha kedja i munnen på henne också. Jag skulle i och för sig kanske testa det. Måste bara kolla upp så att det inte är något annat som gör att jag inte får ha bettet ändå först.
 
Hisan och jag var ute och galopperade efteråt. Då var det om möjligt ännu fler hästar ute... galet.
Hisan var pigg, han vilade ju igår så galopp var helt rätt för hans del. I morgon får han trimma lite tror jag. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0