Valborg

Det blev uteritt med båda hästarna idag. 
 
Lilla skrittade mest men vi travade också lite och vi skuttade lite. 
Jag har börjat småhoppa henne lite för att jag tror att det främjar galoppen sedan. Nu är det inget mycket utan kanske ett eller två skutt ibland och inget högt heller, oftast kanske max 40cm. Idag var det lite högre. 
Ett litet hopp är som ett väl definierat galoppsprång och jag tror att det är mer stärkande än att välta över i galopp. 
Idag fick jag till och med två lugna galoppsprång och sedan ett plupp över dessutom. Ingen stress och ingen platt, flack galopp som hon rusar in i. Jag tror att det kan vara rätt. Någon kontinuerlig galopp tror jag inte att vi får på något år när.
 
Hisan och jag tog årundan med rätt mycket galopp den här gången (foten höll dessutom). Han känns fin och positiv. Snart är det dags att börja jobba på ridbanan igen men just nu kör vi rakt fram ett litet tag till. Han har mycket att bygga upp igen som han rasade nu när han stod. 
 
Båda hästarna vårbadades idag. Skönt att det var lite varmare så att jag kunde hinna med det. Utan bad en hel vinter ger smutsiga hästar, i vart fall om de heter Hisan och rullar i allt alltid. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0