I'm back

Den här veckan har blivit kort, i vart fall om man ser den ur hästsamanhang. Jag har varit iväg med jobbet i tre dagar. Berlin och Potsdam stod på schemat. Det är trevligt att byta vardagen mot något helt annat ett litet tag.
 
Men igår var jag tillbaka i stallet igen. 
 
Lilla gick ett jobb i vagn. Det blev en och en halv mil i ett bra tempo. Till nästa pass blir det uppsuttet igen och högre tempo där också. Jag tror att även jag kan vara i form för det nu.
 
Hisan gick ett pass på melonbanan med fokus på tempoväxlingar i framför allt galoppen. Han kan lätt bli för loj där men kommer han bara igång så blir det superbra. Fullblodslat var det ja.
 
Nu är det ju vår på riktigt så då gillar jag att kunna flytta ut så många pass som möjligt. Det är bra skönt att kunna slippa ridhuset. Det blir nog med månader där inne som det är redan oavsett. 
 
Idag har jag lite planer som jag kommer att skriva om i kväll. Och så är det ju final i världscuphoppningen. Det går ju inte att missa för en hoppnörd som jag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0