Heldag

Jag har haft en heldag i stallet idag. 
 
Lilla har fått gå två pass. Det första var som barnponny. ;) Så inte allt för ansträngande med andra ord. 
 
 
Hon blev borstad och matad med morötter dessutom. Hisan fick bli klappad i hagen lite också.
 
Efteråt blev det en kort tur ihop med kusinen och hennes Mogge innan mina fingrar förfrös igen. 
Vi hade ändå rätt varmt idag tänkte jag men det blåste så dant att det var mycket kallare i verkligheten. 
 
Lilla var superfin och klev på bra med pigga steg trots gårdagens jobb. Det bådar gott.
 
Nu på kvällskvisten har Hisan dessutom fått hoppa lite. 
Jag dristade mig till att ta fram två "hinder" och gjorde en liten studs (nästa gång får det bli tre "hinder"). En evighetsväg red vi som bestod av lång anridning, studs, sväng och galoppbyte och så ny lång anridning. Här övade vi massor på en gång. Tajt sväng, byten, båda galopperna och så ytterst lite mjölksyra med studsen eftersom vi kunde hoppa den många gånger på rad.
 
 
 
Jag hittade nästan alla distanser och kunde hålla om och mjukna precis som jag vill att det skall vara. Jag måste få till alla distanser men det kommer mer och mer. Distanser är verkligen färskvara. Bjudningen på hinder är det inget fel på.
 
jag försökte filma dagens pass men mobilen tyckte inte att det fanns plats för filmen så tyvärr fastnade bara 40 sekunder innan jag ens hade ridit an första gången. Mög! Det får bli bättre på filmfronten nästa gång. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0