LARS-cup

Jag brukar låna ut Hisan till studentryttartävlingar när de är i Lund. Idag var det en sådan så Hisan fick vara finalhäst och hoppa en bana två gånger med okända ryttare.
 
Först bad jag en vän rida fram honom och visa honom inför finalisterna. Normalt sett brukar jag göra detta själv men nu kände jag mig lite för ringrostig. 
Min vän och jag har tränat ihop tidigare och det roliga är att vi har samma bakgrund från Kalmar och samma ridskola då vi båda har ridit för Loppan. Min vän Celie är typ 100ggr bättre ryttare än mig men det är just det som gör det så kul att se andra rida min häst. Det är ju ändå jag som lagt grunden och det är verkligen inget att förringa.
 
Den här gången var det två killar som skulle rida i finalen. Den första killen red Hisan så trevligt och bra att det typ vattnade sig i munnen när jag tittade på min häst. Tänk att det ändå är min häst liksom...
 
 
Hisan gjorde två felfria rundor med killarna. Jag är så stolt över min kära häst. <3
 
Lilla och jag mös i vårvädret. Vi gjorde tvärt emot vad det hade inneburit att åka in till Jägersro idag. Vi skrittade årundan. Den var skittbar men inte så mycket mer. Jag var tvungen att spola benen på henne efteråt, så lerigt var det trots att vi tog det lugnt.
 
 
Jag provade min nya airbag-jacka så lite trav blev det. Jag ville känna hur den kändes att rida lätt i och stå i fältsits. Men det var inga bekymmer. Nu skall den vara på vid hoppning och uteritt framöver. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0