Fälttävlans SM

Både idag och igår har jag suttit hinderdomare på fälttävlanstävlingarna på Flyinge. Det är kul att se alla hästar i terrängen. 
 
 
Hindret jag satt vid idag var detta. Rätt maffigt med graven framför. En sådan grav uppfattas oftast som mer läskig av ryttarna än av hästarna. Men när ett sådant hinder dyker upp i en SM-klass som detta var så blir det så klart inga problem. Innan var där ett upp hopp och för de flesta blev det en distans på 6 språng (30m) emellan även om vi såg både 8 och 7 språng med. 
 
Igår var det lite längre hinder men i stället var det en heldag för mig som hinderdomare.
 
Båda hästarna fick vila idag. Igår vilade Lilla och Hisan blev trimmad av min medhjälpare. I fredags var jag i Båstad  över dagen. Hästarna blev ridna av mina medhjälpare. Lilla gick 9km och Hisan skrittades efter tävlingen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0