Rusk

Nästan lite höstlikt väder idag på kvällen. Även om jag bara längtade efter att få krypa ner under en filt i soffan så var det hästarna som skulle tas om hand och tränas. Det var bara att bit ihop och bege sig ut.
 
Lilla fick jogga runt årundan. Jag är inte riktigt nöjd med beteendet hemma just nu. Hon kan vägen utan och innan och vill springa på i sin takt oavsett vad jag säger. När vi är borta liksom tänker hon, hemma är det slentrian. Att det är tråkigt att bara vara hemma det kan jag förstå men ändå.
jag tror att jag skall tänka om lite på upplägget. Det får bli "dressyr" för henne på torsdag i stället för jobb i vagn. Dels på grund av dagens ritt men också för att det skall gå en körtävling av stapeln och delar av dagens runda var avstängd. Det går ju an när man rider. Kommer man med vagn är man körd i det fallet. 
 
Hisan fick ett kort pass i ridhuset. 
Jag tränade bland annat på skänkelvikningarna, det är bra smidigt med stora speglar då så man ser om han tvärar eller fuskar.
som beröm fick han skutta cavaletti ett par gånger. Han kändes väldigt fräsch och fin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0