Helgens aktiviteter

I fredags vilade Lilla. Hisan reds ut en sväng av en av mina medhjälpare. Själv hade jag annat på schemat, nämligen SPA-besök. Någon gång ibland måste även jag få bli bortskämd och fredagen är nognden bästa veckodagen arr skämma bort sig på.
 
Igår gick Lilla en dryg mil under sadel. Hon vill gärna springa lite för snabbt hemmavid. Hon kan rundorna utan och innan och vet att det går att springa på där. Jag får ideligen påminna henne om att ta det lugnt. Egentligen bör hon gå lite lugnare. Jag får klura lite på hur jag skall frammana det utan att behöva ta i henne. Idag fick Lilla vila. Det blir bäst om det blir varannan dag för hennes del. 
 
Hisan vilade igår och idag fick han gå årundan. Mestadels galopp fick det bli. Hisan var lite på tårna till en början. Så pass på tårna att han först påstod att ponnyn som stod i hagen längs ridstigen var farlig. Men han slutade tycka det efter min skarpa uppmaning om att inget trams för dagen var vad som gällde. Resterande ridtur förflöt utan faror eller annat hittepå. Vi hade alltså en mysig tur.
 
Kommande dagar skall för min del ägnas åt att planera upp påsken och till att göra en mer övergripande planering av de kommande veckorna. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0