När man tror att man har en planering...

Veckan som gåt gick inte enligt plan. Jag trodde jag hade tänkt ut allt så bra men sedan blev jag helt däckad i feber i onsdag. Inte helt bra alltså. Det är märkligt hur virus/bakterier kan slå ut en helt på kort tid. 
 
Veckan såg ut så här:
 
Måndag 31/10 - Lilla reds av min medhjälpare och Hisan trimmade jag i ridhuset på kvällen. 
 
Tisdag 1/11 - Båda hästarna trimmades av sina respektive medhjälpare och jag hade en lugn kväll med enbart kvällsfodring. 
 
Onsdag 2/11  - Lilla vilade enligt plan pch blev vaccinerad för att hennes vaccin skall anpassat till FEI:s reglemente. Hisan fick också vila då jag var helt golvad i vad jag tror var en släng av influensa. 
 
Torsdag 3/11 - Hästarna vilade på grund av att jag var dålig. Absolut inte enligt plan. Men man måste få vara sjuk ibland. 
 
Fredag 4/11 - Det vill säga igår. Jag var på benen igen men brak förkyld. Hämtade hösilage. (Himla bra att det lyfts in i släpet med truck. Minimalt med arbete med andra ord.) 
Lilla fick ytterligare en dags vila efter vaccinationen men Hisan blev trimmad i ridhuset. Fredagen bjöd på regn från morgon till kväll. Hisan hade nog därför enbart rört sig minimalt i hagen. Det tog han i stället ut under ridpasset. Dålig tajming att han vilat två dagar innan och att jag var mör efter sjukdom... men skam den som ger sig. Nu i helgen skall han få galoppera så att han blir "normal" i energi nivå igen så vi kan komma till ridning.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0