September är slut och oktober tar vi

Det märks verkligen på ljuset och färgerna ute att hösten är här. Vädret har varit fantastiskt i september. Men inverkan åkte täckena på hästarna. Det har börjat blås lite så som det kan göra om hästarna här nere.
 
i måndags reds båda hästarna ut igen, årundan runt. Det var en vacker kväll med svanar som simmade på en blank Kävlingeå.
 
I tisdags reds Lilla ett längre pass av min medhjälpare. Hisan fick vila för jag hade med mig min sambo till stallet för på morgonen innan jobbet hade jag varit och hämtat ett lass hösilage som skulle bäras in.
 
Onsdagen bjöd på ett trimpasspå Melonbanan för Hisan. Jag tog dressyrsadeln för en gång skull. Det fick mig att känna mig osäker. Ingen höjdare när det var massor med liv runt om. Flyinge rustar för både Indoor och Breeders. Det blev ett kortare pass än planerat. 
 
I torsdags var jag uppe i Stockholm med jobbet. Båda hästarna blev ändå ridna.
 
I går var det fredag och jag hade kvällsfodring. Hästarna fick vila. Jag var för trött helt enkelt. Och så är jag inte alls sugen på att rida i mörker, inte än. Den tiden kommer ändå foftare än vad som känns ok.
 
Idag var det därför ridning av båda som gällde. Lilla var först ut. Hon fick gå en mil där galoppbanan och galoppjobb lades in mitt i ritten. Första fattningen blev perfekt. Vi kom på samma sträcka som hon var van vid och förstod direkt. Fattning nummer två var hon inte riktigt med på men det gick ändå tillslut. Ett litet tag till så kan vi kanske flytta galoppen från galoppbanan till lite när som under ritterna. Lilla är så positiv till allt hela tiden. Hon är en fantastisk häst. 
 
 
Hisan behövde också galoppjobbas. Men mest för att han behövde tänka framåt. Så galopp nästan hela årundan och ett och ett halvt varv på galoppbanan fick det bli. Mission accompliced, han blev pigg och med på noterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0