Iskallt

Vilket väderomslag. 
 
Onsdagen 4/1 bjöd på temperaturer runt nollan. Lilla reds ut i skymningen och fick trava av sig lite. Hisan gick ett ordentligt galoppjobb i ridhuset. Det var länge sedan jag red ett sådant pass. Det har liksom bara inte blivit så. Vi red öppnor och slutor i galopp. Men det som funkar bäst för herr Häst är tempoväxlingar. 
 
Torsdagen 5/1 steg jag upp tidigt för att åka och hämta hö. Lilla fick vila och Hisan reds i ridhuset av min medhjälpare. Årets lägsta temperaturer uppmättes också.... brrr... ner mot -10 grader...
 
Fredagen 6/1 fortsatt iskallt och superhårt i backen. Jag skrittade ut Lilla i solskenet. Bäst att passa på för vi har inte så många soliga dagar så här års.
 
 
Hisan gick ett pass i ridhuset. Mer galopp i fokus även nu men denna gången även förvänd galopp. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0