Dackeritten 2017

Söndagen den 16 juli började tidigt. Men inte så tidigt som om vi hade behövt åka hela vägen från Skåne. Vi startade ju på plats i Växjö där jag passade på att besöka en vän som jag inte ser så ofta.
 
Målet för årets Dackeritt var att göra en godkänd 8 milare. Det var extra viktigt efter förra ritten då vi inte fick fullfölja. Jag red därför väldigt långsamt på de två första slingorna. Efter första slinga låg vi ändå tvåa men efter den andra hade vi trillat ner sist i listan. På sista sträcka red jag på mer som vi brukar och red upp till en 5 plats. Den var så klart utanför placering men det var inte det som var mitt mål. Målet att vara godkänd uppnådde vi och att vi ändå kunde knappa in så pass på sista sträckan kändes bra.
På målrakan spurtade vi ner en annan travhäst och det bästa med allt var att Lilla hade väldigt pigga ben ända in i mål. Jag behövde inte driva utan enbart inta fartposition och hon susade iväg. Och de med alla milen i benen. När för mig var det ett styrkebesked. Nu siktar vi mot nästa ritt i september där vi nog kan ta i lite mer och rida på i ett lite snabbare tempo.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0