Köpenhamnsritten 2017

Lördagen den 1 juli var det dags igen att åka över sundet. Med en fux i släpet den här gången. Jag har ju fått låna min kusins häst för en tävling. Vi var anmälda till 52km och en lagklass. Vi fick lagnamnet Svenskerne tilldelat.
 
För min och Mogges del slutade ritten efter första slingan. Det var dåligt väder och vägarna blev leriga. Det var bättre än förra året när jag red Lilla där men det var tydligen inte rätt underlag för Mogge. Tyvärr visade han hälta i första veterinärgrinden och vi fick utgå. Resterande delatagare i laget gjorde fina resultat så eftersom ändå en lagdeltagares resultat skulle räknas bort så räkte de andras prestationer till ett lagguld för oss. Så slutresutlatet var ju bra trots att vi inte kunde fullfölja.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0