På sommarkollo

Mogge följde med ner till sommarstället där han släpptes ihop med mina allt enligt plan. Bra att ha en extra häst så att ingen blir lämnad ensam när en av mina är ute och tränas.
 
Söndagen den 2 juli åkte Lilla med mig till Jans gård för att gå ett travjobb. Hon var väldigt fin igen och tog i precis som hon skulle. Totalt sett gick hästarna 2 mil med lite ruscher.
 
Hisan gick därefter ca 9 km uteritt.
 
Måndagen den 3 juli fick hästarna vila. Jag jobbade och då det är bra mycket längre att åka till sommarstället så fick det bli så.
 
Tisdagen den 4 juli red jag ut Hisan åt andra hållet, knappa 7km den här gången. Hisan sköter sig fint men är klart störd av flugor även vid ridning.
 
Onsdagen den 5 juli började min semester. Hisan vilade och Lilla gick rundan på 9km.
 
Torsdagen den 6 juli red jag ut en längre runda på Hisan där vi upptäckte nya vägar och passerade ett vad med får.
 
 
Efter viss övertalning och draghjälp gick han med på att gå över.
 
Fredagen den 7 juli red jag ut Lilla ihop med Liz hemma hos henne på morgonen. Vi var ute i nästan 3h. På eftermiddagen var det dags för en ny hoppträning för Hisan i Eslöv.
 
Osäkerheten fanns fortfarande kvar men vi gör framsteg varje gång. Undan för undan kommer det.
 
Lördagen den 8 juli är min födelsedag. Hästarna fick ledigt och jag åkte ner till Falsterbo med en vän för att shoppa lite och umgås.
 
Jag var bara tvungen att testa en sådan här hjälm för att se om jag passar i stor skärm eller inte. Jag är kluven... hjälmen följde inte med hem. Men prova måste man ju. ;)
 
Vintermössan följde med hem... Helt rätt färg så då kan man ju inte motstå!
 
Detta var vad som följde med hem. Så kan det gå när man köper sina egna födelsedagspresenter... Skämt och sido. Jag brukar alltid samla mina årliga inköp till just Falsterboveckan. Handlar i princip inget hästigt alls (oftast inte i alla fall men ibland måste man ju) till mig däremellan.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0