Träningsvärk!

Måndagen den 17 juli var jag ynklig och hade träningsvärk delux. Lilla såg inte ut att lida lika mycket som mig vilket var något jag är väldigt nöjd med. Återhämtningen är viktig och något jag håller stenkoll på. Min egen är väl lite mer underordnad.
 
Jag red ändå en kort runda på Hisan. Men om jag ska vara ärilg så var mina ben inte alls med utan de skrek när jag red lätt. Hisan som hade vilat över helgen var däremot pigg och glad. Ingen bra kombo med andra ord. ;)
 
Igår tisdag den 18 juli var det på nytt hoppträning i Eslöv. Jag hade återhämtat mig hjälpligt. Träningsvärk fanns lite grann men inte så farligt mycket.
 
Övningen för dagen bestod i en kombination med två galoppsprång med vägval ut höger eller vänster på fem språng lite kort eller normalt avstånd. Tanken var att rida på böjtspår där brytpunkten låg direkt efter landningen. En omhoppningssväng med andra ord.
 
Vi hoppar fortfarande inte högt men nu börjar klumpen i min mage att minska. Hoppningen kändes super och jag litade på Hisan och på mig själv.
 
Lilla vilade fortsatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0