Avstämningsritt

Söndagen den 18 juni bar det på nytt av till Vrångabäck. Den här gången hade jag två i släpet. Lilla var med men även kusinens häst Morgan.
Tanken är att jag ska tävla honom lite i sommar så ritten var tänkt som en avstämning. Det går ju inte att rida en massa mil på en häst om man inte är överens så att säga. Nu tvekade jag inte en sekund på detta men det var länge sedan jag red Morgan, många år sedan och då hade han inte debuterat som distanshäst. Det har han ju nu. Han har gjort många fina starter med min kunsin som lett till placeringar och vinster. 
Till Lilla hade jag med en tjej från klubben som rider och tävlar en hel del. Vi gav oss ut på turen som var upplagd i två heat just för att pröva lite mer allvarligt än bara en ritt. Totalt blev det knappa 3 mil som vi red. Första slingan var 1,8 mil och vi snittade 12,7km/h. Både Lilla och Morgan pulsade ner till 60 på under 3 minuter i pausen.
 
Sträcka nummer 2 var 9,2km och vi snittade 13,2km/h. Lilla pulsade ner lite långsammare än Morgan. Hon kom ner på under 4 minuter. Han var nere under 3 minuter.
 
Just det där med pulsen var också en av anledningarna till att jag testade så här. Det var riktigt varmt så jag ville prova Lilla lite. Nu blir det ju inte samma som under tävling någonsinn när det inte är tävling så att säga. Men tillräckligt nära.
 
Både Morgan och Lilla ska ha varsinn guldstjärna för uppförande.
 
Visst ser vi proffsiga ut jag och Morgan. Det måste bero på solbrillorna jag har på mig. ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0