Vårvärme

Söndagen den 19 mars vilade Lilla. Hisan reds ut 8 km. Det är så lång sträcka det blir om man lägger ihop årundan med rundan runt Granelundshallen. När man håller på med distansridning blir vad som för kändes som en ganska lång runda plötsligt väldigt kort. Allt handlar om perspektiv. ;)
 
Måndagen den 20 mars vilade Hisan. Lilla gick ett skrittpass i glasridhuset. Som vanligt är hon en liten stjärna som gör precis allt jag ber om. 
 
Tisdagen den 21 mars vilodag för Lilla. Hisan trimmades i ridhuset. Det var rätt mycket liv där inne då en person hoppade. Hisan skötte sig fint men jag blev definitivt störd av att hålla koll på övriga ekipage för att inte komma i vägen. 
 
Onsdagen den 22 mars var jag hästledig. Hästarna reds båda två av mina medhjälpare. 
 
Torsdagen den 23 mars vilade Lilla igen. Hisan trimmades i ridhuset och jag "hoppade" över ett par cavaletti med omväxlande 6 och 7 galoppsprång mellan. Hisan var reglerbar och lugn trots att vi var i glasridhuset. Snart kanske min knepiga rädsla kan lägga sig. 
 
Fredagen den 24 mars vilade Hisan. Jag hann precis ut med Lilla medan det fortfarande fanns lite dagsljus kvar. Vi avverkade de 8km som Hisan gjorde söndagen innan. Lilla var helt otroligt pigg. Jag fick påminna henne gång på gång att vi inte skulle spränga ljudvallen. 
 
Lördagen den 25 mars vilade Lilla. Hisan reds ut 6 km, vilket är årundan och ett lite drygt halvt varv på galoppbanan. Hisan var fin och ritten var harmonisk. På galoppbanan bjöd han fram fint. Tyvärr är den inte i sådant skick efter vintern att jag vill låta honom gå något fort. 
På kvällen deltog jag i Skånska ridsportförbundets årsmöte där jag även tog emot mitt och Lillas pris för flest godkända kilometer i Skåne, nämligen hela 261st som vi genomförde förra året. 
 
 
Söndagen den 26 mars bar det av till Vomb för sedvanlig helgritt. Båda hästarna följde med den här gången. Två mil blev det i ett moderat tempo på 10km/h... eller så berodde det på att hästarna verkligen är igång nu. De vill verkligen sträcka ut när vi är där. 
Lilla provade även sitt nya täcke som var priset jag hämtade på årsmötet under gårdagen. Det satt som en smäck. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0