Laddar!

Nu börjar uppladdningen mot årets tävlingshelg. Kristi himmelsfärds helgen bjuder först på distansritt och sedan på hoppning på ribban. Jag kan redan nu utan att överdriva tala om att jag kommer att ha träningsvärk delux på söndag. 
Men först lite uppdatering:
 
Måndag den 22 maj var hovslagaren inbokad och Lilla fick nya skor och sulor på inför distansstarten. Hon vilade. 
 
Hisan trimmades efråt i Warren-Haistings. Min idé om att ha hårt fokus på att gå framåt för hans del funkar fortsatt bra. Han svarar fint på vad jag vill och visar inga protester. Vi red snygga galoppombyten och kunde till och med göra små cirklar (fast det var rätt jobbigt ändå tyckte Hisan som stånkade högt) i galopp med energi i.
 
Tisdagen den 23 maj fick Lilla jogga runt årundan. Hon är überpigg och fick påminnas stup i kvarten om att inte kuta fullt ös medvetslös rakt fram. Vi fattade även galopp på det vanliga stället med endast lite spring in. Ett stort steg framåt. 
 
Onsdagen den 24 maj vilade Lilla. Hisan drillades av mig och min medhjälpare i Warren-Hastings. Fortsatt bra respons på framåttänket. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0