För den som undrade är jag bara lite galen... bara lite.

Idag har Hisan gått ett dressyrjobb i padocken helt utan protester... jag är sjukt nöjd med honom. :-)

Vi red mycket lösgörande flyttade bogar och ökade och minskade volter. Lite hängig var han till en början och jag kan tycka att han kändes mycket mjuk men lite stum i steget bitvis. Slutligen fick jag en mycket bra känsla i alla gångarter i alla fall.

Jag har belutat mig för att vara lite galen idag... eller kanske inte så lite eller jo bara lite...
Jag skall ta mig an projekt Lena nummer 2. Projekt ett med henne var ju att få henne till start och det föll ju bra ut med en seger. Projekt 2 innebär att hon kommer att flytta ut till Blentarp, bo på lösdrift med en massa andra märrar och slutligen förhoppningsvis bli dräktig. Ur detta projekt skall det förhoppningsvis födas en lite travhäst som jag sedan skall kunna träna och starta i både sulky och monté om X antal år.
Detta kommer att bli en spännade resa.
Starten kommer att bli till helgen då hon skall flytta och då skall vi även försöka fixa hennes rygg skall slippa spänningarna, hon måste ha grymt ont nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0