Detta med att välja hingst...

Jag har huvudet helt fullt med hingstar idag. Jag tänkte därför publicera min önskelista. Jag måste nog sova på saken lite och höra mig för med hingsthållarna men här är 5 alternativ i alla fall.

1. Quite Easy (travhingsten) - Stammen är väldigt lik Lenas och det blir intressant linje avel på Valley Victory. Dessutom linjeavlas det på två intressanta ston nämligen Rosemary och Peridot. QE är ju efter den mycket intressanta hingsten Andover Hall som anses som en av de största för tillfället.
2. Adams Hall - Linjeavel på stoet Rosemary och hingsten Speedy Crown. Adams Hall är en av tre mycket intressanta helbröder inom dagens travavel.
3. Up Front Larry - Snarlik stam som QE men anses lite sämre och är billigare. Dock faller linjeaveln på stoet Peridot bort..
4. Kiss Francais - Franskt spännande blod. Att korsa franskt och amerikanskt är mycket hett men franska hästar brukar vara senare och behöver mer hjälp med travet. De brukar däremot vara mycket straka hästar och lämpar sig bra till monté.
5. Skogans Orlov - Svensk hingst med både amerikanskt och franskt. Han har lämnat stabila avkommor.

Nu kan jag ju väldigt lite om avel så detta kommer att bli spännade. Men nu har jag i vart fall tagit ut fem tänkbara kandidater. Så nu skall det bara väljas också... och betalas... och tummarna skall hållas för att det skall bli en bra unge som lever upp till mina höga förväntningar... ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0