Tömkörning

Tömkörning har stått på schemat idag.
Först ut var Lena som fick prova en tömkörningsgjord som jag har köpt. Finemang gick det. Hon var lugn och samarbetsvillig även om vi stundtals hade lite olika idéer om var vi skulle... till exempel tyckte Lena att det gick jättebra att gå mellan två ensilagebalar som stod med knappa meterns mellanrum. Man kan säga att hon har lagt av den mentala vagnen då i alla fall...
Hon gå hyfsat rakt och i låg form när vi är ute. Dock spårar hon inte i höger varv men det har hon nog heller aldrig gjort, men det kommer när vi har börjat prata samma språk här tror jag.
Hon skall i vart fall få ett annat bett en det Dr Bristol som hon har nu. Jag fundrar på om inte Hisans fullcheekbett skulle kunna underlätta när vi tömkör... det skall i vart fall testas.

Jag hjälpte även till med utselningen av Amazing... att säga att jag hjälpte till med själva körningen skulle vara en stor överdrift. Hon fungerar så bra nu att man knappt tror att hon har gjort annat än att gå med vagn.

Däremot hjälpte jag till destumer med tömköring av den lille hingsten krokodilen. Han knatade på med bättre driv denna gången men då fungerade i stället inte styrningen. Undrar om två saker kan fungera samtidigt nästa gång. ;)

Själv har jag varit på gymmet idag och joggar... kryss i taket.

Två åringen som jag hjäpte till med lite innan hos Jan har premat med godkänt resultat idag. Grattis säger jag till både kusken Jan och tränaren Göran.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0