Tredje advent

Igår fanns det ingen tid att blogga så det fick vänta tills idag.

Det blev en lång härlig dag i stallet och en tripp till ridhuset med Hisan. Det var plusgrader och allt smälte. Att då ha ett ridhus som man kan åka till är superbra. Problemet var bara om man skulle våga ge sig iväg ut på vägarna. Turligt nog hann vägen utanför stallet som var den klafsigaste innan vi begav oss iväg så färden blev helt problemfri.

Hisan var pigg och hade vissa idéer på väg ner mot ridhuset. En vit grind hade vält och den skulle givetvis bita Hisan i haserna. Så efter lite övertalning gick det att få en skeptisk Hisan att gå hela vägen ner och till och med kliva in i ridhuset utan att bli överfallen.

Jag var lite rädd för att det skulle göra ont i knäet när jag red så jag valde att rida i dressyrsadeln. Ett bra val tror jag. Knäet kände jag inte av alls i vart fall och det var ju bra. Nu vet jag ju inte om jag hade upplevt det annorlunda om jag hade valt den andra sadeln.

Knäet läker bra hur som så jag blev inte allvarligt skadad. Det kunde dock ha tagit riktigt illa.

Förutom det där att Hisan försökte få mig att tro att dörren till ridhuset skulle bita honom och att vi INTE skulle vara nära den så uppförde han sig exemplariskt. Han blev nämligen snabbt övertygad om att det gick att vara även i den delen av ridhuset.

Jag är nöjd med min Hisan. <3

Därefter blev det pyssel med Lena i stallet. Hon blev insmord med arnika på spända ställen och blev kliad och ryktad.


Idag är det minusgrader och jag åkte på isiga vägar ner till Fölis som skulle premiäråka släp för att flytta till Stallerhult.

Annette kom med och lånade ut åksällskap plus släp eftersom fastsättningen på den övre luckan saknas på mitt och därför är det totalt olämpligt som finka för första turen.

Fölis sällskap hade lite synpunkter på att åka iväg men Fölis stod så snällt så och väntade nedanför rampen. Med en lite knuff i rumpan gick hon in och stod snällt under den korta färden.

Väl framme fick hon gå direkt ut i hagen till sina nya kompisar. Två stoföl, ett halvblod och en annan travare. De hade en snabb uppgörelse när hopphästen trodde att hon var kaxigast, men så var inte fallet. Sedan var de klara och ganska snart därefter åt de alla ur samma höhög.

De skall bo tillsammans i en gruppbox på nätterna och dagtid leds de ut till sin hage. Det kommer att göra min lilla vilding gott att bli ledd dagligen. ;)

Därefter blev det stök i stallet för min del. Jag ville inte ut och åka på de isiga vägarna idag. Jag är helt säker på att de är bättre i morgon när det är vardag igen och vägarna underhålls bättre.


Tingeling med ny ridhästkompis tagen med mobilen i mycket starkt motljus.

Jag lovar en bättre bild på Tingeling nästa gång. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0