Siffror på halsen

Idag har fölis blivit märkt.

Hon uppförde sig bra och stod nästan still. Värst var det väl när hon blev rykt i svansen för att hennes tagel skulle skickas till dna prov eller vad det nu heter.

Hon blev även ritad till passet och hennes färg bestämdes till svart.

Så nu är hon stora damen!

Snart skall hon dessutom flytta till Stallerhult för att få nya kompisar. De har två stoföl och hos Annette skulle hon bli själv över vintern annars.
Jag tycker att jämnåriga kompisar blir det bästa för hennes uppväxt så därför skall hon flytta.

Det kommer att bli spännande att lasta henne och transportera henne dit. ;)

Hon kommer att bo i gruppbox där och bli ledd fram och tillbaka till hagen. Jag tror att det kommer att göra henne gott att bli ledd i grimma så. Då kommer vi att få mycket gratis till inkörningen. Nu skall hon ju kunna gå i grimma redan men det är ju aldrig fel att öva mera.

Dessutom kommer jag att kunna öva på att leda och göra förberedelser inför inkörningen i ridhuset senare.

Kul att jag kommer att ha fölet uppstallat med ridhus men inte ridhästen... he he

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0