Fullt schema

Efter jobbet hann jag precis med att bli supersur på verkstaden som skulle laga släpet. Det resulterade i att det inte blev lagat alls och att jag har det tillbaka igen. Det får bli en tripp upp till Klippan ändå, det som jag ville undvika för att jag tycker att det är lite långt. Så är det ibland.

Sedan blev det ridning av Hisan. Jag var lite splittrad och lite stressad så det blev inte alls lika bra som igår.
Oavsett funkade det hyfsat. Jag borde ha jobbat på övergångar men hade inte ro.
Satsade på att få honom att gå fram i stället. Han försökte dock att springa ifrån allt i stället då. Vi har lite att jobba på med andra ord.

Därefter bar det av ner till Lena och fölis.
Emmy följde med mig för att kunna hjälpa till och det var bra för vi behövde vara ett par för att kunna styra små fölisar rätt.



Nu när Lena har flyttat så skall hon under första natten dela box med den andra fölungen på gården. Hans mamma får sova i boxen bredvid. De skall sedan kunna pola ihop hela vintern innan de skiljs åt.

En sista klining blev det innan vi åkte.



Lena verkade inte ta det så allvarligt alls att gå iväg från sin unge. Hon knatade på släpet utan knot och stod som ett ljus hela vägen.
Väl framme i Hisans stall var hon hyfsat spänd men tog det hela med ro.
Inga skrik och inget annat heller.


Kommentarer
Postat av: Ullis

Enligt rapport skall fölis ha legat och snusat i halmen tämligen obrydd.



Det är en kavat tjej den där. :D

2010-10-21 @ 07:59:03
Postat av: emmy

cool, då e de värsta över kanske =)

2010-10-21 @ 14:56:37
Postat av: Ullis

Hon skall ha skrikit lite i hagen men tagit det lugnt och hållt sig till de andra hästarna.



Det återstår att se om Lena har skrikit eller hur det har varit där.

2010-10-21 @ 15:12:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0