Tjolahopp

Idag har jag med hovslagarens och hans sons hjälp formligen baxat in fölis i stallet för verkning.
Det var knappast för att det var just hovslagaren som var där utan jag misstänker starkt att vattenslangen som låg där är den skyldiga. Vattnet var nämligen på och det lät helt säkert superfarligt i ett föls öron.

Hon skötte sig hyfsat under verkningen i alla fall.

Lena får vänta till nästa vecka med att få sina tassar ompysslade. Hon behöver skos runt om och det lämpar sig bäst att göra det när de är skilda från varandra.

Efter middagen blev det en ridtur på Hisan. Han har varit ute med medryttaren på förmiddagen.
Ändå var han springig och störig... vissa dagar är helt enkelt så. Jag hade tänkt att rida lite lätt och öva på att sitta ner i dressyrsadeln. Men jag fick slita som bara den för att få honom att jobba med mig i stället för mot mig. Att då jobba på att sitta ner är ett skämt.

Jag får ta vid med träningen i morgon i stället.

Hisan fick ställa upp som manekäng innan han blev avklädd. Jag var nämligen förbi Hööks igår innan Jägersro.

 

Han får nog jobba lite på poserna om han skall bli modell...

Tidigare har jag köpt detta:

 

Det är snyggare men för litet för Hisan. Däremot kommer det nog att passa perfekt på Lena.

Lena fick det där rosa pannbandet också men hon får vänta med det tills hon har flyttat. En bra bonusgrej med det är att ett par kronor av priset går till rosa bandetkampanjen så mitt köp gjorde lite gott också.
Bilder kommer senare.

Kommentarer
Postat av: Christian

Va snyggt det blev! :)Kul att det går bra med dina hästar, mina mår oxå bra. Mvh Chrille

2010-10-15 @ 09:18:03
URL: http://cl.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0