De svarta

Idag har jag ridit svarta hingsten.
Han var piggelin och skuttade ut ur stallet. Han fann sig dock snabbt och jobbade bra.

Han är superfin och skall nog snart göra comeback. Det skall bli kul att se honom tillbaka på banan igen.

Därefter bar det av ner till Lena och fölis.

Fölis har definitivt blivit konstant mycket kramigare, vilket är bra. Det är inte kul om man inte får kramas.
Hon ställer upp sig fint och låter sig borstas. Det är också bra. Det kommer att komma massor av sådant i hennes liv.
Dessutom har hon nog börjat komma in i tonåren tror jag. Hon bet och slet i det mesta. Tuggade Lenas tyglar gröna och efter ritten ställde hon sig med sadeln som underlägg och skubbade rumpan mot stolpen som jag binder upp Lena vid. Fasoner, jag fick verkligen anstränga mig för att lyckas knuffa bort henne. Men hon är så söt så.

Lena fick på Lindahs inrådan en tjock pad under sadeln. Någon annan sadel blev det dock inte. Hisans dressyrsadel skall på omstoppning och kommer därför inte vara tillgänglig.
Jag längde dock lädren för att få en lodrätare sitts.

Lena var på superhumör hon också. Om det berodde på padden eller om det var den vilan hon nu har fått när jag har varit borta vet jag inte. 

I vilket fall går det framåt och det gillar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0