Vilodag

Idag har jag haft vilodag... från ridning bör tilläggas.

Det är sommarvarmt här idag och det är urhärligt.

Först var jag nere hos lilla Fölis. Hon skötte sig super.
Jag tog in, band upp och borstade. Hon stod snällt i linorna trots att jag var själv med henne. Dock utmanade jag inte ödet och lyfte fötterna. Vi tar det när vi har en bromskloss som kan stå framför i stället. ;)

Sedan gick vi iväg från gården åt ett håll där hon aldrig har varit förut. Hon följde med mig utan bekymmer. Vi gick tills vi hittade en stor blå kontainer vid sidan av vägen som vi stannade och tittade på. Sedan gick vi hem.
Hon är så duktig den lilla.

Hisan fick völja med ut på power walking... för idag var det matte som tränade och Hisan som följde med.
Ca 2km blev det så det var ingen lång tur, men mina ben är också lite slitna efter helgens tävlande så det räckte fint.

Hisan fick som avslutning tugga gräs längs vägen i hela 5 minuter. Han går i grushage så det kommer att bli mycket betande i kanten för hans del framöver. Vi börjar dock försiktigt för att inte chocka magen i onödan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0