Mycket på en gång

Nu har jag inte skrivit på en hel vecka. Men jag har varit tokigt sliten efter förra helgen. Jag är inte tillbaka i form än heller.

I måndags fick Hisan välförtjänt vila. Fredrik följde med ner och hjälpte mig med att låta Lilla bekanta sig med vagnen.
Tanken var att vi skulle använda min vagn, men vi fick den bara ur skjulet där den stod innan ena skalmen gick av. Tur var det att den gick av då och inte när vagnen satt på henne. Vad som hade hänt då vill jag inte ens tänka på.



Nu är frågan bara om jag får tag på en ny eller om jag måste skaffa en ny vagn i stället...

Lilla nosade på den vagn vi lånade i stället och tyckte inte att det var någon big deal alls att den hängde med bakom eller att vi höll den som om den hade suttit fast.

I tisdags fick jag hjälp av Annette med att sätta henne i vagn på riktigt första gången. Vi befann oss då i ridhuset och hennes attityd var samma. Nyfiken och avslappnad. Hon reagerade inte alls på något utan tyckte att det var det naturligaste i världen.

Jag hann med att lufta Hisan lite i hagen innan hovslagaren kom. Men det vore synd att kalla det ridning på rikigt.

Onsdagen bjöd på hoppträning för Hisans del. Det är fantastiskt skönt att bara sadla hästen och gå ut till ridhuset för träning.
Vi tränade på anridning. Hisan var taggad till tusen och blev rikigt sur på mig vid flera tillfällen när han inte tyckte att jag var rättvis när jag tyckte att han skulle ta det lugnt. Själva hoppningen utförde han prickfitt men det är inte Mr Häst som bestämmer fart eller väg vilket han tyckte denna gången. ;)

Lilla var i vagn igen och skötte sig lika fint denna gången.

torsdagen var jag och Fredrik först iväg på ett "specialuppdrag". Så fort jag vet utgången av detta kommer jag att berätta. ;)

Därefter blev det vagn igen för Lilla och sedan ridning av Hisan. Han gick ett lösgörande dressyrpass i ridhuset inför fredagens tävling på Ribban. Han kändes fin och var fortsatt mycket taggad.


Igår fredag fick Lilla vila och enbart gå i hage då Hisan skulle starta 1.20, 1.30 på Ribban i Malmö. Jag skulle inte rida själv utan jag satte upp tjejen som tävlar honom åt mig ibland.

Till 1.20 var Hisan jättefin och laddad. Tyvärr kom han i korsgalopp mot en oxer mitt i grundomgången och fick ett pet.
Till 1.30 hade han inte laddat om helt i transporten utan var matt och däst. Han petade därför 4 hinder.
Han har haft svårt att ladda om denna sässongen. Jag vet inte rikigt hur jag skall lösa det. Han dricker sällan när vi är iväg trots att jag erbjuder vatten. Jag får helt enkelt fundera på det.

Jag är ändå väldigt nöjd med honom.

Idag har Hisan vilat men Lilla har varit i vagn igen. Det är 4:e gången nu och hon uppför sig prickfritt. Idag backade jag bak också så hon fick gå själv.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0