Shoppat loss

Idag har Hisan vilat. Hovslagaren har varit och pysslat om hans fötter... och hans matte har shoppat. ;)

Först hade jag bara tänkt handla civila kläder. Jag gör det så sällan. I princip bara när vi är ute och reser för att det är roligare att shoppa utomlands. Men nu har garderoben blivit lite skev. Vi har nämligen rest sommartid på sistonne och därför har det blivit inköpt sådant. Nu behövde jag lite varmare varianter.
Jag lyckades göra lite reafynd bland det som fanns kvar, vilket var fantastiskt då jag absolut inte tyckte att jag hittade något när rean började.

I ren glädjeyra från min lunchshopping i Malmö så råkade jag åka förbi Ryttare och Häst i Flyinge. Tanken var att köpa kylbalsam och kolla in lindorna. Jag ville nämligen ha arbetslindor till Hisan som inte var kritvita. De vita är förbaskat snygga när Hisan väl tolererar att ha dem på sig. Men det är drygt att tvätta dem hela tiden och det ser så sjaskigt ut när de är skitiga... i-landsproblem, javisst.

Nu blev det inköpt ett set med bruna fleecelindor från Eskadron i stället och bakpaddar motsvarade de jag har till frambenen från MiasRS.
Sedan bara råkade jag titta på reastället och det skulle jag inte ha gjort för jag hittade en långärmad tävlingsskjorta från Equiline i ljusblått nedsatt till enbart 199kr... dessutom passade den så det gick ju inte att låta bli att inhandla den.

Tur att det snart börjar närma sig tävlingsäsong dessutom så att jag kan använda den.

Så nu har jag shoppat loss rejält. Tankarna går till när jag bodde i Italien. Då var det mer av den varan. Gud vad kul vi hade när vi provade kläder och kunde handla massor. Det var på den tiden när vi med svenskt CSN var milionärer i italienska liren och pengarna räckte till alla extravaganser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0