Pedikyr

Igår var det Fölis tur att får sin fötter ompysslade.

Medan vi väntade på hovslagaren körde vi operation helkroppsborstning. Idag gick det mycket bättre och den lilla stod still utan att jag höll i ivrigt påhejad av sina kompisar i boxen.

När sedan hovslagaren kom gick hon modigt iväg med mig ut från stallet där hon bor ióch in i det stora stallet, förbi två hingstar och bort till skoplatsen. Hon är duktig och börjar bli stor nu. Mycket egen vilja finns det i varje fall i den lilla. ;)

Under verkningen stod hon nästan still men var lite otålig på att komma iväg när vi var klara med alla fyra.

Det blev en sen kväll för mig då jag efteråt hämtade foder i Slätteröd och dessutom hade Lena kvar att ta hand om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0