Tömkört själv

Idag har jag tömkört Lilla själv i ridhuset.

Vi började med att min medhjälpare gick med som vanligt men sedan backade han och knäpte av linan. Hon gick fram själv utan bekymmer och styrningen fungerade.
Nu har vi nått ytterligare en milstolpe i inkörningen. Under veckan skall jag befästa tömkörningen och sedan skall vi bekanta oss med vagnen.

Hisan och jag har varit inne på Jägers och han har varit förhäst igen. Jättekul tycker Hisan som uppför sig helt prickfritt.

Det har regnat både idag och igår, frågan är när det skall sluta att regna?
Så hästarna blev inte en svettiga trotts att de ändå gick i normal canter ett helt varv runt cussiontracken.
Det är för övrigt en cool bana. Eller snarare är underlaget coolt.
Det är någon sorts fiber i som gör att det är helt tyst att galoppera på det. Det ända som hörs är hästarnas andning.
Jag har tidigare skrivit om fibersanden på Pantsus och Jönssons bana som är som att rida på en bäddmadrass. Detta är typ samma men ändå inte då det är mer fluffigt. Det är i vart fall sviktande och coolt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0