En underbar kväll

Igår stupade jag i soffan efter stallet och det enormt jobbiga som Hisan fick utstå i hela 20 minuter... nämligen att gå över asfaltsvägen och äta gräs. *ironi*

Jag glömde skriva i söndagens inlägg att jag också var nere hos Fölis. Vi stod på ett nytt ställe i stallet och hon skötte sig lika bra som på de andra ställena. Stod stilla i linorna och var duktig.
Jag testade om Hisans müsli skulle fungera bättre som godis än äpple och morot och så var det. Kanonbra för jag har tänkt mig att kunna använda det som possitiv belöning i vart fall vid inlärningen med bett i munnen. Så nu testar vi det i nästa vecka.

Hisan skall vara på sommarkollo i samma stall. Det kommer att möjliggöra för mig att lättare vänja henne vid alla grejer.
Hisan kommer dit på lördag och då skall de små komma ner från betet för att jobbas med. Sedan blir det bete igen för dem. :)

Idag var jag ute och red med stallägarens medryttare. Kul med sällskap. Det var en underbar ljummen kväll så vi beslutade oss för att rida ut på upptäcksfärd. Jag känner ju inte till alla vägar än och hon hade heller inte varit just där men hennes vänner hade berättat hur vi skulle rida.

Vi lyckades alltså att hitta till Skattebergafältet och där fanns det en klippt gräsväg som gick i kilometer längs en å med näckrosor. Inte illa. :)
Vi lät hästarna rulla på i galopp. Här har vi något som Hisan tycker är skitkul. Att upptäcka nya ställen. Han blir extra pigg och glad.

Hisan tyckte det var underbart och jag kan inte vänta tills vi kan rida där igen så att jag kan låta honom galoppera på än mer. Det är sandgjord under och underlaget var helt perfekt. Lagom sviktande och mjukt. Vi kunde inte höra våra galopperande hästar utan det kändes som om vi flöt fram. Galopprunda, oh yes!

I morgon har jag bokat in hoppträning i Flyinge för Hisan. Det blir bra som uppvärmning inför helgens tävling. Det var dessutom ett tag sedan vi hopptränade nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0