Rapport om Lilla

Jag har visst glömt att berätta vad jag har gjort med Lilla den sista tiden.

Hon har bsetämt sig för att hon är frisk och att jag bör sluta att dalta med henne. Detta har hon klart och tydligt berättat genom att fara i luften ett antal gånger.
Jag har varit när att bli sparkad av både fram och bakben. Inte för att hon vill träffa men hon är för pigg för sitt eget bästa.

Jag öppnade därför upp hennes hage men lät henne gå själv en vecka till. Det räkte inte för hon lät mig förstå att det var nog med att vara själv. Hon ville ha sällskap. Så nu går alla ihop igen. Anledningen till att jag ville ha henne själv var ju att Hisan busar så mycket och drar med henne. Hon skall på återbesök på fredag så min grundplan var att släppa ihop dem efter det, men, men.

Så nu igår gjorde jag ett försök att rida Hisan med Lilla som handhäst. Det gick super, båda hästarna var lugna och fina. Det är så hon kommer att få träna i vinter.
Jag tycker nämligen inte att det verkar vara en sådär bra idé att köra ett stycke ung häst själv ute i bäckmörker. Det känns bra mycket tryggare att sitta på Hisan och ha honom som sällskap till henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0