Helg

Då var ytterligare en helg slut. Var tar de vägen... det är knappt fredag innan det blir söndag på nytt.

Igår var jag på clinic på Flyinge och såg körekipage... vad nu tänker ni...?
Men faktiskt har jag planer på att försöka snappa upp en massa därifrån för att kunna dra nytta av det med Lilla. Framför allt då från kördressyren. Dressyr av travhästar är underkattat i min  värld.

Det var en mycket känd körtränare från Holland som gav clinicen och det var intressant att se hur han satt upp bakom häst efter häst, tog tömmarna, gjorde en kraftig förhållning följt av eftergift. Hästarna svarade direkt och kände att de skulle lyssna på honom. Från att vara spända och hårda i munnen slappnade de av, kom till bjudning och gick med stor eftergift. Helt klart blir man inspirerad av att se så duktiga hästmänniskor och jag blir sugen på att prova.

Lilla skall bara bli lite äldre först...

Jag skrittade i vart fall ut på henne i 30 minuter efteråt. Det är vad jag klarar att sitta still i vagnen i detta kalla väder. Jag borde skritta mera men jag pallar inte.

Hisan fick sig en duvning i ridhuset och en vän från FB som var på besök satt också upp en sväng. Det är så intressant att se sin häst från sidan, inte bara uppifrån.

Hisan tyckte som vanligt att det var för kallt och ville inte rikigt från början men det släppte.

Idag har jag varit inne på Jägers med Lilla. Hon uppförde sig kanonbra som vanligt.

Uffe tog sig en titt på henne och han tyckte att hon var lite liten. ;) Men det är hon ju också.
Han var positivt överaskad över hennes lugn.

Jag hade sällskap av Annette på milen och vi körde tre varv. Det blir hyfsat långt måste jag säga. Hon var lite trött denna gången också men inte alls utpumpad och hon hade helt normal andning när vi kom in i stallet igen.

Vi körde in i stallet denna gången. Första gången hon gjorde det och hon tyckte att det var helt normalt. Så skön hon är den lilla.

När vi kom till spolningen spräckte vi en lina då hon fortfarnade inte kan tänka sig att stå rättvänd i spolspiltan. Vi måste bara komma överens om att det är rätt håll som gäller. Det blir ju så tokigt annars... plus att det inte går att stå bak och fram överallt.

Hisan fick ett nytt pass i ridhuset. Jag är galet trött på det nu, ge mig vår och bra underlag innan jag formligen spyr.

Hisan skötte sig och eftersom det var lite varmare hade vi dessutom ett pass helt utan protester. Jag är säker på att det är kylan som får honom att känna sig stel som gör att han har sparkat en massa på sistonne.

I morgon kommer Hisans massör och känner igenom honom. Jag skall dessutom pumpa honom på en massa info om körning då han håller på med såndat också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0