Jägersrodag

Idag har det varit Jägersro för hela slanten för min del.

Fast jag höll knappt på att komma iväg då låset på släpet hade frusit... igen...

Väl inne var det Lilla som fick gå jobb först och hon gjorde det suveränt bra igen.
Trots att jag hade glömt tussarna i öronen var hon cool.
Hon fick gå 3 varv på slingan och på sista varvet tog hon själv intitiativ till att ta i lite extra i sista backen uppåt. Lilla söta. ♥
Camilla hjälpte mig sedan att lära henne att stå snällt och bli duschad rättvänd, vilket tydligen gick försig för madam.
Sådan hjälp är guld värd. Tack! ♥

Sedan var det Hisans tur som fick gå helt själv på Ascot-banan för alla andra som var med var redan klara.

Både han och jag tycker att det är kul att få bränna på. Jag hade ett löjligt smil över hela ansiktet tror jag, tur att ingen såg oss. ;)

Det blev två rundor även om Hisan tyckte att det hade räckt med den första, latmasken.
Uppförandet i övrigt var annars oklanderligt.

Båda åkte för övrigt bra tillsammans i släpet. Jag har bara testat att köra dem tillsammans en gång tidigare nämligen. Det var dessutom premiär för Lilla att ha öppen lucka bak så det var bra att hon fick lite moraliskt stöd även till det. Ventilationen är för dålig annars och snart blir det ju varmare.

Marie, som också var med där inne hjälpte mig att lasta när vi skulle hem. Ovärdelig hjälp när man är själv med två hästar.

Men alltså vad mycket saker det är som behövs till två fyrbeningar och två olika dissipliner... det kändes som om jag hade med mig hela stallet in...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0