Jägersträning

Lång dag idag.

Lilla och jag har varit inne på Jägers igen och hon uppförde sig lika exemplariskt som tidigare.

Vi tog god tid på oss i stallet. Det blev nästan lite för långsamt för madammen som gärna ville iväg direkt. Hisan är likadan... undrar om det är något jag överför till dem. ;)

Väl ute blev det ett rejält jobb även om det mestadels var i skritt.
Jag hade på enodomondoappen på mobilen så idag finns det till och med siffror på träningen.

  
Notera att vi fick omdömmet sköldpadda på skritten. ;)

Vi avverkade 8,9km i vart fall. Det är precis den sträckan jag vill ligga på. Men tanken är att hon skall jogga hela... vi tar det om ett tag utan bekymmer.

Hisan fick däremot vila idag. Det finns gränser för vad hästarnas matte klarar nämligen, det tar en himla tid att åka in till Jägers.

Jag passade på att mäta hästarna med vattenpass och tumstock. Lilla är ponny än, hon är nämligen mäktiga 147,5cm hög.
Hisan knäade när jag försökte lägga vattenpasset på hans manke och ville inte riktigt vara med... 172 fick jag det till... give and take a few... ;)

Kommentarer
Postat av: Rebecca Joli

Tack! Blev rätt nöjd! Bättre än den förra iaf! Lite mer vuxen ;)



Shit va coolt med appen! Sån skulle ju jag oxå ha ju! Du får visa mig hur det där funkar någon dag!

2012-02-19 @ 21:51:00
URL: http://jolisporthorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0