Stora banan

Träning på stora banan igen för Lilla då.

Jag steg upp grymt tidigt för att hinna träna innan B-loppen startade idag.

Lilla fick först gå två varv på slingan och sedan två bakvarv innan vi startade själva träningen.

Vi fick sällskap av två andra vilket var kanon, precis det vi behövde.

Först voltade vi med Lilla innanför den som ledde volten. Vi gick iväg långsamt men det blev ändå galopp i första sväng då hon förväntade sig att det var så vi skulle göra och tyckte nog att det var mycket hästar. Vi tog upp och gjorde om. Den här gången ledde Lilla volten vilket så klart inte var något bekymmer för henne.
I första sväng fick jag hålla i henne och mana på och då höll hon sig i trav.
Vi gick första varvet långsamt och ökade sedan till trettio i andra.

Lilla kändes fin och gjorde precis det hon skulle.

Nu skall vi testa en kortare vagn på onsdag sedan är det tänkt att jag skall mäla ut henne i premielopp. Spännade, spännande.

Igår vilade jag från hästarna men Hisan reds.

Idag får han vänta till eftermiddagen då jag skall ut till stallet igen. Just nu är det slappa och softa som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0