Blue monday

Måndagar är speciella. Jag avskyr den alltid dessutom.
 
Idag var jag ute och körde Lilla. Hon skall träffa massören igen på onsdag och jag tror att det blir jättebra.

Nu var det mörkt i kväll och hon var superpigg men jag tycker att hon drar en massa till höger när jag kör. Jag får styra upp henne på vänster töm och då blir hon lätt banan. Inte så jag vill att hon skall gå. Bra med koll med andra ord.

Jag skall försöka tömköra henne i skritt i morgon så får vi se hur det känns då.
 
Jag är så galet kass på att vet hur jag skall göra med dressyr, ställa, böja i vagn. Om det ens går... jag skulle vilja fixa under sadel men i och med att hon bara är sutten på tre gånger så hjälper det föga. Hon är för liten, för oinriden och dessutom förstår hon inte skänkel än. Nä, vi provar med tömkörning i stället... fast det är jag inte så bra på.
 
Hisan hade gjort ett styvt jobb med att kladda in sig i all lera han kunde hitta i hagen. Hela pannan var en lerkaka. Hur lyckas han?
Det fick räcka med borstning för hans del i kväll.

Kommentarer
Postat av: Rebecca Joli

Känner igen det där med att kladda in sig totalt... Zamona hade lyckats kladda ner sig på hela högersidan i måndags... UNDER täcket! Hur myckas man?

2012-11-14 @ 15:35:09
URL: http://www.jolisporthorses.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0