Mörker

Jag hann med att vara ute på en tur i mörkret och dimman på Lilla innan jag träffade kusinerna.
 
Men i och med att det blev lite stressigt kom bara hälften av de reflexer vi borde haft på oss på. Det var ju mindre bra men ingen skada skedd.
 
Jag måste också fundera över någon form av belysning på vagnen. Idag var det förutom mörker också mycket dimmigt. Det betydde att jag knappt såg något alls när vi kom ner till Kävlingeån. Innan dess såg jag staketet som vi kunde följa. Som tur var har jag en app i mobilen som tänder blixten som en ficklampa. Med denna kunde jag styra oss rätt genom körhindret och över bron och vidare på andra sidan längs ån.
 
På frågan om i fall jag tänkte att det var en dum idé att köra ut i kväll själv med en tvåårig liten häst... så ja, det tänkte jag också. Men då var jag ju redan ute och det skulle varit en ännu dummare idé att försöka vända med vagn på en smal väg och riskera att fastna...
 
Det gick ju bra i alla fall. Lilla är ju världens snällaste och underbaraste. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0