Nedförsbacken

Jag var bara tvungen att prova det cerisa schabraket på Lilla idag på riktigt.

Så jag sadlade och red iväg, i mörkret. Premiär för henne med det. Och så fick det bli premiär utan bomull i öronen.

Känslan var att nedförsbacken planat ut rejält och jag fick mycket mer bärighet i henne redan från första steget. Hon tuggade också fint på bettet och sökte sig framåt nedåt mot slutet. Det är framsteg så det heter duga tycker jag. Jag bör kanske nämna att vi skrittade från stallet och runt Pantsu & Jönssons paddock så det var inte direkt någon mastodontrunda som vi var ute på.
 
 
Jag tror att hon kommer bli fin att rida bara vi skyndar långsamt med det också.
 
Hisan var täckt i lera. Han hade hittat ett lerhål i hagen och jag fick bända loss täcket från honom. Det hade liksom en skorpa på sig.
Det fick alltså enbart bli en sanering av honom i kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0