Handhäst

Idag blev det handhästträning igen. Lilla behövde gå så Hisan fick ställa upp. Eller det är ju bra för honom med uteritt också och de tycker att det är kul att vara ute tillsammans.
 
Vi var ute i 30 minuter och avverkade 6km. Det blev mycket trav och galopp. Nere vid ån där Hisan fick galoppera på tog Lilla lite mycket egna initiativ och drog iväg lite och brallade. Vojne vojne.
 
Jag som hade tänkt mig att kunna variera med handhästridning i vinter i mörker får nog lägga den idén helt på is. Jag behöver kunna se henne för att ha koll.

Det får nog bli lite seriös inridning på schemat i stället för annars vet jag inte hur jag skall kunna träna mellan turerna in till Jägers.
 
Lerigt var det också och vi behövde lersaneras alla tre när vi kom hem. Har jag sagt att jag HATAR lera? Annars säger jag det nu. Verkligen skit är det.
 
Hisan skulle behöva lite mer seriös träning och då framför allt av hans styrka. Det verkar som om vi kommer att stå över hoppningen den här veckan så jag får hitta på något annat att träna. Jag är lite sugen på backträning. Kanske skall jag åka till tippen och ta några varv en dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0