Lätt jogg

Alltså det är helt galet att behöva åka hela vägen in till Jägersro för att kunna jogga Lilla lite på ett bra sätt. Det är stenhårt i backen och det var mest stora banan som var bra där inne också. 
 
Så dagens träning bestod i ett varav i bakvarv i skritt och tre varv i trav varav bara ett var i den fart som vi brukar jogga på banan i. De övriga var i ridhäst fart. 
Vi avslutade med ytterligare ett varv i skritt. 
 
Om jag skall vara ärlig så är de där varven i skritt super för hennes psyke. Hon vet att man travar på stora banan och vill iväg. Att då göra något så otippat som att ta det lugnt kan vara jätteviktigt. Det skall ju gå att ta det lugnt överallt. Vi övar på det. 
 
Hisan har inte fått göra något idag. I vart fall inte än. 
 
Jag har ju känt mig lite klen de senaste dagarna så jag valde att åka hem en sväng i stället för att rida honom efter Jägersro. 
Så nu samlar jag kraft i soffan hemma. Jag skall ut och kvällsfodra senare så kanske rider jag en sväng då men jag tänker känna efter och skulle det bli så att Hisan vilar idag så är det ändå ingen fara för hans del. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0